۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۷۴۰۲۰

شهید حججی جان داد تا پیام دهد| خون شهید صارمی و عظمت قلم

با توجه به سالروز شهادت شهید صارمی و شهید حججی در روز خبرنگار و انتقال مهم ترین پیام دنیا یک بار با خون خبرنگار شهید و باری دیگر با نگاه مظلومانه شهید حججی رسالت خبرنگار را در راه قلم زدن حق در برابر باطل چندین برابر می کند.
نون والقلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، نون والقلم و مایسطرون «سوگند به قلم و آنچه می نگارد.» قلم تجلی آگاهی و اندیشه است، قلم به وسیله ابزار علم و آگاهی خبرنگار به نگارش در می آید تا تجلی بخش آگاهی در جامعه باشد.

شهید محمود صارمی، اولین خبرنگار شهید که در سال 1375 طي حكمي از سوي سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي به مسؤوليت دفتر مزار شريف افغانستان منصوب شد و در 17 مرداد 1377 به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزارشريف افغانستان، توسط نيروهاي افراطي و متحجر گروهک طالبان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

محمود صارمي مظلومانه در ديار غربت و در راه اطلاع رساني شهيد شد تا اين عرصه، ايثار و شجاعت را دوباره تجربه كند و خون این شهید والامقام امروز رسالت خبرنگاران را سنگین تر کرده است.

و اما...

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، منطقه‌ مرزی «جمونه» در سوریه واقع در مجاورت مرز عراق، در منطقه ای شبیه به محل شهادت شهید صارمی، مورد هجوم تروریست‌های داعش قرار گرفت و جمعی از مدافعان حرم، به شهادت رسیدند و رزمنده‌ پاسدار محسن حججی، به اسارت درآمد.

یک روز بعد تروریست‌های داعش اقدام به انتشار فیلمی از اسارت محسن حججی و پیکرش پس از شهادت او نمودند و خبر حماسه‌ای بزرگ، سرزمین ایران را از شکوه و عظمت خود متأثر کرد.

شهید محسن حججی از نیروهای لشکر زرهی 8 نجف اشرف و از نیروهای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود، او اهل اصفهان و 25 ساله بود که در منطقه مرزی عراق و سوریه طی یورش داعش، اسیر و دو روز پس از اسارت همچون اباعبدالله الحسین(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید حججی جان داد تا پیام دهد و نگاه این شهید والا مقام کار هزاران قلم را انجام داد، نگاه نافذ و قدرتمند شهید حججی در حالیکه مرگ را مقهور خود کرده بود همانند تابلویی مقدس بر ذهن مردم نقش بست.

شهید حججی نمادی از همه تاریخ این سرزمین و جوانان غیور و قدرتمند آن بود که در صحنه­ای همانند عاشورا تکرار شد، نگاه شهید حججی مرا یاد آخرین پیام شهید محمود صارمی، خبرنگار لرستانی انداخت..

آخرین پیام شهید صارمی

«مزار شریف» سقوط کرد، هفدهم مرداد ماه 1377، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند.

خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای........

این آخرین پیام محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی در افغانستان بود و او پس از این خبر به آسمان ها پرواز کرد.

شباهت شهید محسن حججی و شهيد محمود صارمي در انعکاس پیامی مهم پیامی همچون مظلومیت و حق در برابر باطل و آن هم در روز خبرنگار مرا وادار به نگاشتن کرد، شهید صارمی خبر حمله طالبان و سقوط مزارشريف را با خون خود به سراسر جهان مخابره كرد و شهید حججی  با شهادت مظلومانه خود نماد حق پیروز و آشکار و باطل رو به زوال شد.

شهید صارمی در طول بيش از دوسال حضورش در افغانستان بارها فرياد مظلوميت مردم ستمديده و رنج كشيده آن ديار مصيبت زده را به گوش جهانيان رساند و با شهادت در حین انجام وظیفه خود خبر شد.

صارمي، از خبرنگاران پرتلاش و آزاده اي بود كه از حضور در خطرناک ترين ميدان ها ترسي به دل راه نداد و با وفاداري به رسالت خويش، خط سرخ شهادت را برگزيد تا عظمت «نون والقلم» را به ما بنماياند.

شهید محسن حججی با شهادت عزتمندانه خود معادلات دشمنان علیه ایران را به هم زد و با شهادت مظلومانه خود دنیا را تکان داد و به گفته رهبر معظم انقلاب ملت ایران را سربلند کرد./9451/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات